IE+ Policy Recommendations release

                       

Οι εταίροι του ευρωπαϊκού προγράμματος

 “Inclusive Education” 

(‘IE+’: Promoting positive attitudes and evidence–based policy for inclusive education)

δημοσιεύουν τις προτάσεις τους για μια πιο ενταξιακή εκπαίδευση σε ολόκληρη την Ευρώπη!

Η πανδημία του κορωνοϊού υπογράμμισε, και επιδείνωσε περαιτέρω, τον συνεχιζόμενο διαχωρισμό των ατόμων με αναπηρία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον σε όλη την Ευρώπη. Αυτός ο διαχωρισμός βιώνεται από πολλούς μαθητές παρά την κατοχύρωση του δικαιώματος των ατόμων με αναπηρία για μια ενταξιακή, προσβάσιμη και υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα, σε πολλές διεθνείς συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (UNCRPD) .

Παρά τις τρέχουσες προκλήσεις, η Εστία και οι υπόλοιποι εταίροι του προγράμματος «Προώθηση θετικών στάσεων και τεκμηριωμένης πολιτικής για την ενταξιακή εκπαίδευση» (IE +) πιστεύουμε ότι ο στόχος της ενταξιακής εκπαίδευσης είναι πραγματικός και εφικτός. Στο πλαίσιο της δουλειάς μας, για να υποστηρίξουμε την ανάπτυξη επιτυχημένων πολιτικών, βασισμένων σε τεκμήρια, για την ενταξιακή εκπαίδευση, δημοσιεύουμε μια σειρά συστάσεων πολιτικής προς βασικούς ενδιαφερόμενους για να τους βοηθήσουμε να συνεργαστούν προς την κατεύθυνση ενός ενταξιακού εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι συστάσεις βασίζονται στα ευρήματα της μελέτης του IE+ σχετικά με την κατάσταση της ενταξιακής εκπαίδευσης στο Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα. Η έρευνα αυτή εντόπισε πολλά κοινά εμπόδια που αντιμετωπίζονται σε αυτές τις συστάσεις. Τα εμπόδια αυτά εμφανίζονται σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος και γίνονται ιδιαίτερα αισθητά κατά τη μετάβαση ενός μαθητή από το ένα στάδιο της εκπαίδευσής στο επόμενο. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει ανάγκη να εφαρμοστεί στοχευμένη δράση σε κάθε επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος, παρέχοντας παράλληλα μια πρόσθετη εστίαση στις στιγμές κατά τις οποίες οι μαθητές προχωρούν στο επόμενο στάδιο της εκπαιδευτικής τους σταδιοδρομίας.

Βασικά, οι συστάσεις τονίζουν ότι, για να είναι επιτυχείς, απαιτείται η δέσμευση όλων των ενδιαφερομένων. Εκπαιδευτικοί, διευθυντές, μέλη της σχολικής διοίκησης, μαθητές (με ή χωρίς αναπηρίες), γονείς / κηδεμόνες, οικογενειακοί και άτυποι φροντιστές, ψυχολόγοι, τεχνικοί κοινωνικών υπηρεσιών, επαγγελματίες θεραπευτές, φυσιοθεραπευτές και τοπικές κοινότητες πρέπει όλοι να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ένα πιο ενταξιακό μαθησιακό περιβάλλον για παιδιά με αναπηρίες.

Για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο των προτάσεων, κάντε κλικ εδώ. Για να μάθετε περισσότερα για το IE+, κάντε κλικ εδώ.